Menu

Hoe het werkt

Hoe werkt VoIP precies en wat heb ik er aan?

VoIP staat voor 'Voice Over IP', wat simpelweg 'stem over het internet' betekent.
Het bellen gaat niet anders dan met de gewone telefoon, behalve dan dat VoIP veel goedkoper is en via de internetverbinding gaat in plaats van de telefoonlijn.


Voice over IP heeft minimaal drie benodigdheden:

  • Een telefoonnummer
  • Een Voip-account
  • Een Voip-pakket

Een VoIP-toestel is dus optioneel. Maar verplicht wanneer je ook uit wilt bellen.

Bekijk de stappenOfBekijk de tarieven

uitgebreid

Maar het internetten en mailen gaat via een internetprovider, VoIP gaat via een VoIP-provider, bijvoorbeeld Dotvoip. Bij Dotvoip maakt u gebruik van een stukje virturele telefooncentrale en bent u internationaal bereikbaar tegen veel lagere tarieven.

Met VoIP kan je veel meer dan alleen bellen, je kan als VoIP-gebruiker allerlei modules aan- of uitzetten zoals wachtrijen, keuzemenu's of meldingen wanneer een klant je nummer belt. Je kan vervolgens naar andere nummers (afdelingen en zelfs verschillende filialen in uw bedrijf) doorschakelen. Medewerkers kunnen elkaar helpen via zogenaamde ruggespraak (overleg met collega terwijl de klant in de wacht staat voor het doorverbinden). Je kan nummers filteren en automatisch doorsturen of blokkeren.

Een voorbeeld: iemand uit Groningen belt het landelijke 0900-nummer van je bedrijf, deze persoon wordt automatisch doorgestuurd naar de afdeling van Groningen.

Offerte aanvragen
Direct aansluiten