slot icoon voor inloggen   Telefoon icoon   E-mail icoon  Telefoon icoon

Hoe werkt een VoIP telefoonnummer

Hoe werkt een VoIP telefoonnummer precies en wat heb ik er aan?

VoIP staat voor 'Voice Over IP'. Wat simpelweg 'stem over het internet' betekent.
Het bellen gaat niet anders dan met de gewone telefoon. Behalve dan dat VoIP telefonie veel goedkoper is en via de internetverbinding gaat. Een VoIP telefoon is dus optioneel. 

VoIP heeft minimaal drie benodigheden:

  • doneEen VoIP telefoonnummer
  • doneEen Voip-account
  • doneEen Voip-pakket
sell Bekijk de tarieven
Vrouw achter het bureau aan het bellen met een headset op

Zakelijke VoIP telefonie

Het gebruik maken van het internet gaat via een internetprovider. VoIP telefonie gaat via een VoIP-provider, bijvoorbeeld Dotvoip. Bij Dotvoip maakt u gebruik van een stukje virtuele telefooncentrale . Hiermee bent u internationaal bereikbaar tegen veel lagere tarieven met een VoIP telefoonnummer.

Wat kan er allemaal met een VoIP telefoonnummer?

Met VoIP telefonie kan je veel meer dan alleen bellen. Je kan als VoIP-gebruiker allerlei opties aan- of uitzetten. Zoals wachtrijen, keuzemenu's of meldingen wanneer een klant je VoIP telefoonnummer belt. Je kan vervolgens naar andere nummers (afdelingen en zelfs verschillende locaties van jouw bedrijf) doorschakelen. Medewerkers kunnen elkaar helpen via zogenaamde ruggespraak (overleg met collega terwijl de klant in de wacht staat voor het doorverbinden). Je kan nummers filteren en automatisch doorsturen of nummers blokkeren.                                                   

Een voorbeeld: iemand uit Groningen belt het landelijke nummer van je bedrijf, deze persoon wordt automatisch doorgestuurd naar de afdeling van Groningen.

description Offerte aanvragen
description Direct aansluiten

Flexibel bereikbaar voor een vaste lage prijs

Je sluit een abbonement af bij Dotvoip en kiest een VoIP telefoonnummer voor €1,- per maand. Daar zit gratis een online beheeraccount bij. Online kun je je bereikbaarheid instellen.

 

Alle stappen samengevat:

apps

VoIP telefoonnummer

Kies één of meerdere telefoonnummer(s). Je kan kiezen uit verschillende blokgroottes voor telefoonnummers. Er kan gekozen worden uit landelijke nummers en regionale nummers. Je kunt alleen regionale nummers afnemen van de regio waar het bedrijf gevestigd is.  Ook zijn er zakelijke nummers zoals 0800- en 0900-nummers beschikbaar. Landelijke nummers zijn bijvoorbeeld handig voor bedrijven met meerdere locaties. Met een VoIP nummer kan er gebeld worden via wifi en met 4G. Met een VoIP telefoonnummer kan je inkomende telefoon gesprekken ook overschakelen naar je mobiel. Dit kan je doen als je de Vialer app download op jouw smartphone.   

info Lees meer
person

VoIP-account

Een VoIP-account is nodig om in te loggen en je telefoonnummer(s) en instellingen te beheren.  Een VoIP-account zorgt er voor dat je telefoon wordt geregistreerd. Er kunnen er nieuwe accounts en telefoonnummers aangemaakt worden via het beheeraccount.
Het beheeraccount ontvang je gratis bij een VoIP-pakket. Je kunt onze beheeromgeving login.dotvoip.nl gebruiken of de Vialer App. In de beheeromgeving kan je veel uitleg vinden over hoe je alles instelt en hoe het allemaal werkt. Maar je kan hier ook alle gegevens bekijken van jouw VoIP abonnement. Het hebben van een VoIP-account zorgt ervoor dat je kan bellen. 

info Lees meer
phone

VoIP-toestel

Er zijn drie verschillende manieren om te kunnen bellen. Namelijk met een vast toestel, de Vialer Webphone en de Vialer App. De Webphone werkt zonder downloads of installatie van software. Het enige wat je hoeft te doen is naar de URL gaan en je klant kan je bellen op jouw VoIP telefoonnummer. Met de Webphone ben je overal bereikbaar zolang je maar een laptop en een headset hebt. Er zijn verschillende soorten VoIP toestellen, zoals een vaste of draadloze telefoon.
Let op: Een VoIP-toestel is niet verplicht. 

info Lees meer
Website laten maken door Dotsimpel